جویبار

بسم الله الرّحمن الرّحیم
سلام علیکم
به وبلاگ جویبار خوش آمدید
برای بزرگ شدن نوشته‌ها دکمه Ctrl را نگه داشته و پیچ موس را بچرخانید
برای جستجو ( Search ) نوشته‌ها در صفحه حاضر دکمه Ctrl را نگه داشته و دکمه F را بزنید

بایگانی
  • ۰
  • ۰

روایات شگفت

 

انگشتر عقیق در نماز : اگر انسان در نماز انگشتر عقیق دست کرده باشد ، هر رکعت ثواب ۷۰ رکعت دارد . ( به نقل از مرحوم حاج احمد سیبویه ) . از ایشان پرسیدم : آیا برای خانمها هم همینطور است ؟ گفتند : بله .

عطر زدن در نماز : امام صادق سلام الله علیه : اَنَّ الصَّلوةَ مُتَطَیِّب اَفضَلُ مِن سَبعینَ صَلاةً به غیرِ طَیِّب : دو رکعت نماز با عطر ، بهتر از هفتاد رکعت نماز کسی است که عطر نزده است . ( به نقل از سایت تبیان ) .

تسبیحات حضرت زهرا بعد از نماز : امام صادق سلام الله علیه : تسبیح حضرت فاطمه ( سلام الله علیها ) در هر روز ، به دنبال هر نماز ، نزد من از هزار رکعت نماز ( مستحبى ) در هر روز ، محبوبتر است . ( به نقل از سایت تبیان ) .

نماز جماعت : اگر یک نفر به امام جماعت اقتدا کند ، هر رکعت از نماز آنها ثواب صدو پنجاه رکعت نماز را دارد و اگر دو نفر اقتدا کنند ، هر رکعت ثواب ششصد نماز دارد ، و اگر سه نفر اقتدا کنند ، هر رکعت از نماز آنان ثواب یک هزار و دویست رکعت ، و اگر ۴ نفر اقتدا نمایند ، هر رکعت ثواب دو هزار و چهارصد نماز را دارد و هر چه بیشتر شوند ثواب نمازشان به همین ترتیب بیشتر می شود تا به ده نفر برسند ، و تعداد آنها که از ۱۰ گذشت ، اگر تمام آسمانها کاغذ ، و همه دریاها مرکب ، و درختها قلم شوند ، و جن و انس و ملائکه بخواهند بنویسند ، نمی‌توانند ثواب یک رکعت آن را بنویسند . ( به نقل از سایت آیت الله العظمی نوری همدانی ) .

پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله : سه چیز است که اگر امت من پاداش آن را درک می‌کردند بر آن هجوم آورده و قرعه‌کشی می‌نمودند : اذان ، نماز جمعه رفتن ، صف اول نماز جماعت . ( به نقل از سایت ستاد اقامه نماز ) .

صبر بر بلا : پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله : هر مؤمنی که به بلایی گرفتار شود و بر آن صبر کند ، همچون اجر هزار شهید خواهد داشت . ( به نقل از سایت تبیان ) .

شاد بودن در شادی اهل بیت و غمگین بودن در غم اهل بیت : امام رضا سلام الله علیه : ای فرزند شبیب ! اگر بر حسین بگریی چندان که اشک بر گونه‌هایت جاری گردد ، خدای تعالی تمام گناهانت را می‌بخشد . ای فرزند شبیب ! اگر دوست داری در درجات بالای بهشت با ما باشی ، در اندوه ما محزون و در ایام سرور ما شادمان باش . ( به نقل از سایت امام رضا تی وی ) .

زیارت امام حسین سلام الله علیه : امام باقر سلام الله علیه : اگر مردم می‏دانستند در زیارت مزار امام حسین چه فضیلتی است ، از شوق آن می‏مردند . ( به نقل از سایت حدیث نت ) .

صلوات : حضرت عبدالعظیم سلام الله علیه از امام هادی سلام الله علیه : خداوند متعال ، ابراهیم را دوست خود گرفت زیرا او بر محمّد و اهل بیت او علیهم السّلام بسیار درود می‏فرستاد . ( به نقل از سایت حدیث نت ) .

امام صادق سلام الله علیه : همانا کسی که یک صلوات بر رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم فرستد خدا بر او هزار صلوات در هزار صف از فرشتگان می‌فرستد و آنچه خدا آفریده بر آنشخص درود می‌فرستند زیرا خدا و فرشتگان بر او صلوات فرستاده‌اند . ( به نقل از سایت تبیان ) .

  • ۹۴/۰۶/۱۷
  • مرتضی صبوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی